Nástěnka

třída Zvonečky třída Sluníčka Polickem s rodiči - dubnová procházka

Dubnová procházka vás zavede na známé místo, na horu Ostaš. Naším cílem je skalní útvar s názvem Čertovo auto.

Výchozím bodem je parkoviště pod Ostašem. Z parkoviště se vydáte ke kiosku a odtud se již budete řídit MODROU turistickou značkou. Hned za kioskem se vydáte do kopce po široké lesní cestě, zde budete míjet první rozcestník, který vás nasměruje po modře vyznačené trase do kopce. Až přijdete na vrchol a téměř konec lesní cesty, potkáte další rozcestník, který vás nasměruje opět po modré doprava na Frýdlantskou skálu. Odbočíte po značce a zde je nástup do Skalního bludiště. Projdete přes jedny dřevěné schody, zavedou vás do bludiště a po překonání druhých dřevěných schodů a projití pod kamennou bránou (velký kámen zaklesnutý mezi skalami) se dostanete do uličky, v níž dojdete až nakonec (vypadá jako slepá ulička) a tam se vydáte směrem doleva (opět je tam značka). A teď už máte vyhráno. Sledujete modré značení a po chvilce míjíte první vyhlídku. Pokračujete dál, projdete kolem skalního útvaru Mohyla smrti , za ní po dřevěné lávce dále do kopce a cíl už máte na dohled. Po pár metrech jste u cíle, Čertovo auto. Zde začíná hledání. U Čertova auta je vzrostlý strom s turistickou značkou. Postavíte se tak, aby jste měli tento strom a skálu za zády a podíváte se směrem do kopce. Ve vzdálenosti cca 25 kroků tímto směrem uvidíte suchý pahýl stromu. Vydáte se tímto směrem a v okruhu 2 metrů okolo tohoto pahýlu budete pod kořeny malé břízky hledat naši krabičku.

Opět se zapište, dejte si razítko do výletního notýsku a můžete si vyměnit drobnost.

Celá cesta tam a zpátky měří necelé tři kilometry a je schůdná pouze pro pěší (kočárek nebrat  laughing).

Po návratu nám můžete níže do komentářů napsat zážitky z výletu. Budeme moc rádi za zpětnou vazbu.