Nástěnka

třída Zvonečky třída Sluníčka Polickem s rodiči - březnová procházka

Komentáře 2

mapa pomník stará stodola rozcestí skřítkovo obydlí strom a Pášův křížek

Březnová procházka vás zavede na trochu vzdálenější místo s krásným a méně obvyklým pohledem na Ostaš a s houpačkou! Naším cílem je tentokrát místo označené na Mapách.cz
"U Pášova křížku".

Výchozím bodem je Dědov. Pokud pojedete od České Metuje na Teplice, tak v Dědově v zatáčce na kopečku uvidíte u silnice zrcadlo a skoro přímo naproti němu je památník obětem první světové války a vlevo od něho vede do svahu široká lesní cesta. Tady je výchozí bod procházky. (Jedno auto se vejde na plácek přímo u památníku, nebo je možné parkovat pod kopečkem naproti bývalé škole).

Od památníku se vydáte po široké cestě do kopce, až dojdete k polorozbořené oplocené stodole. Zde se dáte doleva a asi po padesáti metrech dojdete k rozcestí. Cesta rovně vede k chalupě, ale vy se vydáte doprava a stále stoupáte. Asi po dalších padesáti metrech je vlevo u cesty vysoký javor, který má u své paty otvor a v něm bydlí skřítek samotář. (Můžete se opatrně přikrčit a podívat se, zda ho nezahlédnete doma, ale rozhodně mu dovnitř nesahejte. Je trochu popudlivý).
Nyní pokračujete ještě kousek po cestě a vyjdete na louku. Po pravé ruce máte vysílač. Vydáte se z cesty prostředkem louky přímo na horizont před vámi (zpočátku je louka a potom oseté pole). Když dorazíte nahoru, trochu vlevo uvidíte osamocený strom s křížkem, jednoduchým posedem a také houpačku s pískovcovým kamenem, na kterém je vytesaná labuť. To je místo nazývané Pášův kříž.
Ukrytou krabičku hledejte v rozsoše stromu, dospělý na ni dosáhne i ze země.
(Ve stejné skrýši má nyní shodou okolností uschovanou krabičku i ZŠ Bukovice. Tu necháme bez povšimnutí. smile)
Opět se zapište, dejte si razítko do výletního notýsku a můžete si vyměnit drobnost.

Celá cesta tam a zpátky měří necelé tři kilometry a je dostupná i s kočárkem.

→ → → Mapa trasy výletu k vytisknutí.

Po návratu nám můžete níže do komentářů napsat zážitky z výletu. Budeme moc rádi za zpětnou vazbu.